fredag 5. august 2011

Godt.

Jeg fyller hodet mitt med tanker, de store, små, usikre, glade, gode, egosentriske, forundrende, finurlige, nysgjerrige, nedbrytende. Jeg fyller øynene mine med skjønnhet, virkelighet og skjønn virkelighet, verden. Jeg fyller ørene mine med øredøvende larm fra fotballbaner på Norwaycup mens jeg ser på en bror som er bedre enn sist jeg så han spille, jeg fyller ørene mine med musikk, stillhet, fuglekvitter og min egen stemme som skravler med mine gode skravlepartnere. Jeg fyller munnen min med sang og mat og prat i det uendelige, helt til det stopper. Gjesping nå og da. Spesielt akkurat nå.

Og så plutselig er man helt top?

Neida.

Jeg har jo mat i magen, Jesus i hjertet og venner på facebook og i virkeligheten. Jeg er ikke tom. Ikke lur meg til å tro det. Ikke få deg til å tro at du er det. For du har så mye. Akkurat som meg. Har du internetttilgang og norskkunnskaper til å forstå dette rommer du allerede mer enn flesteparten her i verden bare drømmer om. Vi lever i en drøm, du og jeg, visste du det? Og den må leves, synes jeg. Og vi lever best når vi er gode mot oss selv og hverandre. Så vær det, a. Jeg også.

Amen, god natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du deler din tanke, begeistring, frustrasjon eller annen klokhet.