tirsdag 25. januar 2011

Lykke?

Lykke er så mangt. Det er noe annet for deg enn det er for meg. Nå kommer jeg sikkert ikke riktig på hva det er for meg engang, og om jeg gjør det vil det en dag eller mange dager forandre seg.

Lykke er å gå hjem fra en venninne en tirsdagskveld med vakker lovsang i ørøne når lyktestolpene slutter å lyse, slik at du stopper opp, ser opp på himmelen, og ser at hundrevis av stjerner lyser for å vise deg veien hjem, selv om lyktestolpene streiker. Lykke er såpebobler hvorsomhelst, egentlig. Slike som får folk til å kikke overrasket opp på deg, trekke på smilebåndet og tenke noen fine tanker. Sånne vakre, lydløse, skjøre, magiske. Lykke er en skitur i skogen med en kropp som virker, hivende pust og naturlige omgivelser. Lykke er et latterfylt klasserom den onsdagen du kjøpte sjokolade i friminuttet og kom tilbake som en fornøyd femåring. Lykke er en ekstra brødskive i matpakka du finner i sekken i det du tenker på at du er skikkelig sulten. Lykke er å forville seg i solstråler en vårlig vintermandag, og aldri riktig kommer seg til fransktimen. Lykke er å se det store i det små, og å finne fint ved det som... i grunn er ganske fint uten at man tenker over det. Lykke er å lengte, drømme og fantasere, men likevel være fornøyd med virkeligheten og det som er og som man har. Lykke er egentlig udefinerbart og veldig individuelt, men veldig fint i alle fall.



Jeg håper du har grunn til å føle deg lykkelig, og husker på grunnene.

Ha en god kveld!

2 kommentarer:

  1. Du er så flink til å skrive Marie. Jeg elsker å lese bloggen din fordi den er så fin og det står så mye fint på den:D

    SvarSlett

Takk for at du deler din tanke, begeistring, frustrasjon eller annen klokhet.