tirsdag 19. april 2011

Påskefjas

Ikke at påske er tull. Påske er fantastisk, og høytiden har en fantastisk historie. Den aller mest betydningsfulle, i grunn. Men det var ikke det jeg skulle skrive om (at siden Jesus, som var helt uskyldig og Guds sønn, døde på et kors, og tok på seg straffen til alle oss som ikke er uskyldige, og stod opp igjen tre dager senere, og overvant døden, slik at hvis du tror på dette får du evig liv og kommer til himmelen). Årets påske er ikke særlig mas, heller, i grunn. Men fjas, ja, det er det. Meningsfyllt fjas har de siste dagene gått til. Jeg har nemlig hatt storopprydning på rommet mitt (= svømme i støv fra støvete hyller, høre på massemasse fin musikk, rote seg ned i gamle tegnebøker og smile over at jeg i grunn var ganske flink til å tegne i første klasse, henge opp fine ting på veggen og helt til slutt få et rent og ryddig rom), pakket til påskeferie hos besteforeldre (altså ikke til påskeleir, slik resten av verden (ja, det føles sånn) har gjort), ligget i sola, shoppingtur med mamma (ja, en sjelden gang, som i påskeferien, får en tid til sånt), trent, laget hjemmelaget tomatsuppe (moro og godt!) og spilt piano. Tjohei hvor det går. Veldig mye og veldig lite på en gang. Jeg er nemlig ganske så glad i å henge litt flere steder enn hjemme.. Altså, ikke bare fjase.

Hvis du har lyst på fin musikk du ikke visste at du hadde lyst på og liker konkrete cd'er man kan ta på med cover man kan lese i og se på bilder i, kan du dra på loppemarked og for eksempel kjøpe tre fine cd'er for fem kroner per stk, slik jeg gjorde. Meget fornøyd.

Noe jeg er mindre fornøyd med er dette innlegget, men slik får det være, for nå orker jeg ikke å skrive mer eller endre noe.



God natt og god påskeferie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du deler din tanke, begeistring, frustrasjon eller annen klokhet.